Ett löfte med bevis

Verksamheten grundades i Sverige på 1960-talet, då den första utvecklingen av luft-till-luft värmeöverföringsprodukter såg dagens ljus. Bolaget blev sedermera Heatex AB 1987. År 2004 startades Heatex Inc. i Nordamerika och ett år senare tog man steget och grundade i Kina, Heatex Shanghai Co Ltd. Företaget har en lång historia av stabil tillväxt och har under åren etablerat sig som marknads- och teknikledande inom luft-till-luft värmeöverföring.

Heatex arbetar nära sina kunder för att ständigt förbättra befintliga och utveckla nya produkter. De strävar efter att förstå sina kunders utmaningar och alltid ge den bästa lösningen för varje projekt. Det gör det även möjligt att ha korta utvecklings- och produktionstider. Heatex kärnvärden är kompetens, ärlighet och enkelhet. Kortfattat; deras uppdrag är att tillhandahålla högkvalitativa och effektiva produkter som uppfyller de förväntade kraven utan att göra lösningarna mer komplicerade än vad bör vara.  Heatex vill bidra till en allmän och global minskning inom användningen av primärenergi och minskning av CO2-utsläpp. Det finns ett starkt fokus på att minimera de negativa effekterna på miljön. Att minska energikostnaderna är ett sätt att minska koldioxidutsläppen, antingen som en individ, företag eller en stor organisation. Heatex lovar att deras engagemang för energieffektiva lösningar ger ett värdefullt bidrag till en hållbar utveckling.

  • Kund

    Heatex

  • Uppdrag

    När Heatex skulle ta fram en ny grafisk identitet, "tone of voice" och grundkoncept för Heatex re-branding var vi med och vann pitchen för detta uppdrag. Det innefattade även i förlängningen framtagning av säljmaterial i form av företagspresentation, produktbroschyrer, tekniska specifikationer mm. Allt för att stärka Heatex närvaro på marknaden och deras försäljning.

  • Tjänster

    Art Direction, Branding, Copy, Grafisk formgivning, Idé & koncept, Integrerad marknadskommunikation

  • Besök

    heatex.com

roll_ups_heatex

heatex_corp